Home Blogs Forums
Welcome to A1GP Fanzone Sign in | Join | Help

Wellicht geen punten te verdienen bij races op Zandvoort

Last post 10-06-2008, 6:43 AM by Fosj. 11 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  09-25-2008, 1:30 PM 9870

Wellicht geen punten te verdienen bij races op Zandvoort

Het eerste raceweekend van het nieuwe A1 Grand Prix-seizoen op het circuit van Zandvoort lijkt een niet voor het kampioenschap meetellend evenement te worden. Dat bericht het blad Autosport. Een vertraging bij de productie van de nieuwe door Ferrari ontworpen en aangedreven auto zorgt ervoor dat niet alle teams een bolide tot hun beschikking kunnen krijgen.

De races op Mugello werden al afgelast door oponthoud bij de productie van de nieuwe wagens. De grid in Zandvoort bestaat volgens Autosport maximaal uit negentien auto’s, terwijl drieëntwintig teams meedoen aan het kampioenschap. Een woordvoerster van de A1 Grand Prix zei over de mogelijkheid dat er geen punten uitgedeeld zullen worden: “Dat is een kwestie die we nog moeten bespreken en een beslissing is nog niet genomen. Het feit dat we toegeven dat we dat nog moeten besluiten geeft aan dat het wel een optie is voor ons.”

Het is nog niet duidelijke welke renstallen niet kunnen deelnemen aan het openingsweekend in Zandvoort. De organisatie van de serie geeft pas een deelnamelijst vrij wanneer elk team zich gepresenteerd heeft. Volgens A1 Grand Prix-directeur John Wickham is de vertraging vooral te wijten aan het te laat aankomen van met name elektronische onderdelen

•  09-25-2008, 4:49 PM 9873 in reply to 9870

Re: Wellicht geen punten te verdienen bij races op Zandvoort

Heb het gelezen ja! Maar maak me er niet zo druk om, natuurlijk is het jammer als het puntenloze races worden, helemaal wanneer Nederland goed zou eindigen. Maar ben uberhaupt allang bij dat de race wel door zal gaan. En 19 wagens zijn zo slecht nog niet Smile
  •  09-25-2008, 5:30 PM 9874 in reply to 9873

Helemaal mee eens. Voor de fans naast de baan maakt het niet veel uit of de teams wel of geen punten krijgen. Ik neem aan dat de heren coureurs er niet langzamer van gaan rijden. Bovendien is het nog niet eens zeker dat het puntloze races worden - de teams die er wel staan hebben toch zeker wel betaald voor een kampioenschap waar ook de race in Zandvoort deel van uit maakt, zou je zeggen.

Hoe veel auto's aan de start verschijnen is afwachten - wij hebben in ieder geval de primeur van de eerste race met de Ferrari A1GP auto en dat zal ons nog wel even bijblijven! Kan niet wachten...

http://a1.gpgrid.com
  •  09-26-2008, 6:10 PM 9882 in reply to 9874

nou daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als er echt niet om punten wordt gereden zullen de heren courreurs er waarschijnlijk wat minder agressief op los gaan om er zeker van te zijn dat de auto niet al te beschadigd raakt. En daarbij ben ik er anders niet echt blij mee om de volle pond te betalen voor een demonstratie wedstrijd, want meer is het niet als er niet voor een kampionschap wordt gereden.

Maar goed ik zal er volgend weekend zeker bij zijn en zal er ook zeker van genieten, maar vindt het wel minder dat er mogenlijk niet gestreden wordt om het kampionschap.

En om nou te zeggen dat we veel kunnen halen uit het bericht op de mainpage, niet echt of toch een zeker ja op de vraag: puntloze race ?

some things are perfect, others need to be engineered
  •  09-26-2008, 11:51 PM 9885 in reply to 9882

er wordt nu stellig ONTKEND dat het een puntloze race is!!! oftewel HULDE!!!!

Ciao

Haarlem Audi-S Lads - 'Dutch Racing Tifosi'
    Check www.hasl.tk for more!
  •  09-27-2008, 6:38 AM 9890 in reply to 9885

Wie op rtlgp.nl komt zal zien dat er als titel tussen de a1gp berichten staat: Zandvoort telt mee voor kampioenschap

Ik zeg mooi dan wordt het toch een echte race Big Smile

some things are perfect, others need to be engineered
  •  09-29-2008, 9:02 AM 9912 in reply to 9890

Het zou inderdaad erg jammer zijn wanneer de punten niet zouden tellen.

Aan de andere kant ligt het niet aan de teams dat ze niet mee kunnen doen, dus als je er zo naar kijkt zou je zeggen dat ze onterecht punten kunnen mislopen.

De motivatie van de rijders zal er niet minder om zijn. Zij zijn racers en daar zullen ze naar rijden. Het grote probleem zullen de teams zijn, zij kijken naar het grotere belang. Ze zullen in een puntenloze race veel voorzichtiger zijn.

Wat de laatste reden betreft maar goed dat de punten meetellen toch?

•  09-30-2008, 8:57 AM 9943 in reply to 9912

http://www.a1gp.com/News/NewsArticle.aspx?newsId=41949

Toch punten te verdienen in Zandvoort!

Wat mij betreft heeft de A1 organisatie met dit puntensysteem de enige juiste oplossing gevonden voor dit seizoen!

•  10-01-2008, 6:07 PM 9978 in reply to 9943

Het blijft een noodsprong.

Op deze manier gaat elk team zijn slechtste resultaat wegstrepen. Het is voor een team als Engeland niet echt een goede oplossing. Zij zullen Zandvoort wegstrepen, maar team Nederland kan misschien wel als slechtste resultaat een 10e plaats hebben. Dan blijft het toch een enigzins oneerlijke regel.

Niet slecht voor NL, maar voor de serie....

•  10-01-2008, 6:23 PM 9980 in reply to 9978

Ja tuurlijk in die trend is het inderdaad niet helemaal super... maar alles is beter voor de serie, dan wanneer er helemaal geen punten te behalen waren. Ik ben trouwens ook wel erg benieuwd naar hoeveel wagens er stuk gaan zondag met technische mankementen...
  •  10-01-2008, 10:41 PM 9997 in reply to 9980

ja ik ook! we hebben SLF wel uitgelachen maar wie weet???? Alhoewel Ferrari zich niet zo snel laat beschadigen denk!!

Ciao

Haarlem Audi-S Lads - 'Dutch Racing Tifosi'
    Check www.hasl.tk for more!
  •  10-06-2008, 6:43 AM 10202 in reply to 9997

Dat was een redelijk resultaat op kwaliteit van de auto he?

Alle auto's bleven zonder mankementen rijden, behalve........ inderdaad team Nederland. We zullen eens geen pech hebben he. Maar goed. We staan al wel 4e in het klassement. Hopen dat we daar minimaal aan vast kunnen houden, liever nog wat aan kunnen doen.

Was een super weekend, ondanks de kou. Op zondag had ik 5 lagen kleding aan, maar toen wel warm.

View as RSS news feed in XML

© Copyright A1GP 2006. All rights reserved